wtorek, marca 21, 2006

Selekcja Siostry - Gaelle

Gaelle pochodzi z Atlanty ale wierzcie mi, że nie ma nic wspólnego z ostatnio kojarzoną z tym regionem muzyką. Znalazłam ją przez przypadek na http://myspace.com natomiast kiedy o niej poczytałam okazało się, że już kiedyś bezskutecznie poszukiwałam tej artystki. Nie wiem czy miewacie skrzywienia na hity z TV ale mnie się zdarzają i tak było dobrych parę lat temu z utworem Wamdue Project King of My Castle. Osobą, która udzielała się wokalnie w tym kawałku była właśnie Gaelle. Gaelle wydała jedną płytę Transient i to całkiem niedawno natomiast z jej wpisów na blogu wynika, że na drugą się szybko nie zanosi. W tej chili niema kontraktu z żadną wytwórnią i przeklina sprzedajny biznes muzyczny. Na myspace pisze o sobie: Jestem wielbicielką subtelności. Myslę, że większości współczesnej muzki brak odrobiny tajemnicy, aluzji, romansu, mądrości, szczerości i finezji. Oczekuję, aby płyty były co najmniej zniewalające. Mam nadzieję, że mój album będzie zaakceptowany przez ludzi z otwartymi głowami a odrzucony przez ludzi małostkowych.
Przesłuchałam album Gaelle już kilka razy i wciąż nie mogę się oderwać. Przewiduje, że będzie to artystka tygodnia na mojej liście. Jej muzyka to urzekające połączenie elektroniki i soul'u. Chwilami relaksujące, chwilami porywające. Dla jasności powiem, że wśród jej inspiracji znajdują się zarówno Patti Labelle, Sade, Prince jak i Radiohead, Bjork czy Tricky. Koniecznie posłuchajcie Gaelle ale ostrzegam, że gdy raz włączycie jej album to długo nie wyjdzie wam z głowy. Nawet ten kawałek, który wam daje na spróbowanie potrafi nieźle namieszać w uszach.

strona artystki: http://gaelleonline.com

EDIT: kolega Etam zwrócił mi uwagę, że Gaelle pochodzi z New Jersey więc poprawiam swój błąd. Dowiedziałam się też dzięki MYSpace (polecam), że posiada ona galerię sztuki i to chyba ją w tej chwili najbardziej wciąga. http://fahamupecouart.com/events/eflyer/naio.html


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

A ja poproszę posta o Goapele ;)

siostra pisze...

o goapele pomyślę :P jakoś nie mam przekonania do ostatniej płyty. a lise shaw już ściągnęłam. jutro sobie sprawdzę.

Anonimowy pisze...

Siostra, Siostra wszystko pięknie ładnie tylko mi sie te babszytle nie chcą downloadować:( ja nie wiem czy mnie internet nie kocha czy co????

siostra pisze...

ja nie wiem u mnie wszystko działa. tam trzeba ten "free" kliknąć i odczekać ileśtam. you know?